Framme i England

528 1024 admin
  • 0

Hej! Hoppas att din lördag har varit bra än så länge. Jag hann tyvärr inte skriva igår. Jag var uppe jättetidigt och sprang innan yogan. Efter undervisningen yogade jag min egen dagliga sekvens och efter det var det redan dags att åka med mamma och pappa till flygplatsen. Vi kom iväg i tid och allt gick bra. Tyvärr är jag lite sjåpig när det gäller att flyga. Vet inte vad det är… Jag har rest mycket – åkt långflygningar till både USA och Australien, men trots det är jag alltid lite nervös. Det är löjligt och orationellt, men jag antar att jag bara får acceptera att det är så. Jag vill ju gärna resa (även om man naturligtvis inte ska flyga omkring i onödan!).

När vi kom fram till Heathrow hämtade vi ut vår hyrbil och styrde kosan mot Tenbury Wells där vi skulle bo på ett traditionellt engelskt hotell “Old Fountain Inn”. Tyvärr gick det inte riktigt som vi planerat med bilresan. Vi fick för oss att åka in till Oxford och hamnade i bilköer och dessutom körde vi fel, så det slutade med att vi nästan hade fem timmar i bilen och kom en timme försent till middagen… Ja, ja det var ju tur att det inte var bröllopet. Det hade ju varit mycket värre.

Jag har ju kört relativt mycket på vänster sida i Australien och Nya Zeeland när vi bodde där, men det tog ändå ett tag att vänja sig vid att växelspaken satt på vänster sida. Trots att jag är vänsterhänt kändes det krångligt och svårt…

Nu är det knappt två timmar kvar tills vi ska åka till kyrkan och jag ska alldeles strax göra i ordning mig. I morse tog jag en löprunda i området och det är alltid spännande att upptäcka nya platser med springskorna på. Efteråt blev det yoga på hotellrummet. Inte så mysigt, men helt okej…

Efter frukosten promenerade jag ner till byn där hotellet ligger och tittade lite i affärer och tog en tur till Tesco. Jag är barnsligt förtjust i att gå runt i mataffärer när jag är utomlands :-).

Okej, det är dags att sluta!