Läcka i taket

768 1024 admin
  • 0

Hej!

Det har varit en konstig dag. Jag som trodde vi skull ha våra vänner här på middag och ha en trevlig kväll… Så blev det inte riktigt. I morse, precis innan jag skulle gå ut och springa, upptäckte jag att det var fullt med vatten på en fönsterbräda och när jag tittade upp såg jag att det droppade vatten från taket… Inte så kul. Som tur är var det inte mycket vatten som kom, men för att komma åt stället där det läckte var Josefina tvungen att rensa i ett förråd, där hon lagt väldigt många saker. Det innebar att hon och Peter fick åka till tippen med ett helt lass med skräp och vi fick tyvärr ställa in middagen med våra vänner. Så det blev inte som jag hade tänkt mig idag…

Eftersom vi hade problem med vattenläckan var mina föräldrar snälla och kom ner hit till Göteborg. Pappa har lång erfarenhet av hus och det är skönt att ha honom att fråga när vi har problem. Mamma var snäll och tog med sig en fisksoppa som vi åt till middag, så det blev ändå en trevlig eftermiddag.

I morgon ska jag jobba hemifrån och det är skönt. Eftersom det blev som det blev idag har jag ganska mycket att göra, men det löser sig. Det som alltid är jobbigt i slutet av terminen är betygen, men jag har mycket att gå på och det känns alltid skönt.

Ha en fin kväll!

Kramar🩷

Johanna

Leave a Reply

Your email address will not be published.