Långpass och besök hos vänner☀️

473 1024 admin
  • 0

Hej!

Det är lördag och vi ska snart åka till några vänner på middag. Barnen följer tyvärr inte med, men det blir trevligt att få komma bort. Innan middagen ska vi hälsa på mamma och pappa. Tyvärr blir det bara en kort stund för vi hade en del att göra här hemma. Helgerna går så fort, men jag är extra glad idag för det kändes jättebra på mitt långpass. Jag lyckades hålla 5:04 i tempo i genomsnitt på min nästan två mil långa löprunda. Jag vill absolut inte skryta utan är bara glad med tanke på min ålder. Det känns härligt att kroppen faktiskt kan utvecklas och att jag har lyckats komma upp i hastighet. Jag tävlar inte mot någon annan, bara mig själv och tycker det är roligt att känna kraften i kroppen när jag springer. Den får mig att känna mig levande och med mycket elände i världen och mycket runt omkring att oroa sig för är det härligt att för en stund bara vara i nuet och foksuera på löpstegen. Det är som när jag har ett riktigt skönt yogapass på mattan eller när jag lyckas fokusera när jag mediterar. Det händer inte alltid, men när det gör det är det något av det bästa som finns❤️!

Snart ska jag göra i ordning mig. Jag hade hoppats att jag skulle hinna med mer jobb för yogan och skolan idag, men det får jag göra i morgon. Jag har i alla fall skrivit på romanen och tycker äntligen att jag hittat flytet i mitt skrivande igen. Det är synd att jag inte har mer tid, men jag är glad att jag får ihop en stund skrivande varje dag i alla fall.

Ha en fin lördag!

Kramar

Johanna

Leave a Reply

Your email address will not be published.